Rolstoel Pelgrim

Opnieuw op pad. Van Den Bosch naar Helvoirt /Emmaus.

Vandaag is het zover. Het begin van de tweede etappe naar Santiago.

Vanochtend had ik eerst nog een gezinsviering gehad met als thema op reis zijn/vertrouwen op God. Dus dat was best toepasselijk.

Na het gezamenlijke middageten met de mensen van de gezinsviering ben ik op pad gegaan.

Mijn doel voor vandaag was van Den Bosch naar Helvoirt/ Emmaus waar ik een overnachting had gereserveerd.

Ipv de officiƫle wandelroute via het pelgrimspad heb ik besloten te rollen via knooppunten. Pelgrimspad en de andere routes lopen te veel over onverharde paden/weilanden/ruiterpaden. Dus ik zet nu m'n eigen route maar uit.

Om iets over half 3 ben ik met de trein vertrokken naar Den Bosch. En een uur later stapte ik alweer uit de trein.

Eerst de stad door rollen. Al snel zag ik een klooster van Minderbroeder kapucijners. Daar kwam toevallig net iemand naar buiten die ik om een stempel heb gevraagd voor in m'n pelgrimspad poort. En die hadden ze. Daarna verder gerold.

De route was best afwisselend. Eerst stad, daarna bos, weilanden en meertjes.

Bij Emmaus aangekomen kreeg ik een fijne kamer. En werd verwend met een reepje chocolade op m'n kamer en ook mag ik hier ontbijten en een lunchpakketje meenemen.

Nu zit ik op m'n kamer en ga zo nog eventjes wat drinken en dan lekker vroeg slapen want ik wil morgen redelijk op tijd weg want ik wil ongeveer 30 km gaan rollen richting Vessem.

Het was een mooie tocht. Ik heb vandaag ongeveer 13 km gereden.

Morgen hoop ik weer een nieuw berichtje te plaatsen.