Rolstoel Pelgrim

De tweede dag. Helvoirt naar Vessem

Afgelopen nacht heb ik prima geslapen in Emmaus. Rond 7.00 ging m'n wekker en heb ik alles ingepakt en lekker ontbeten. Ik mocht zelf m'n ontbijt klaar maken, alles wat ik nodig had stond in het keukentje.

8.00 ben ik naar de mis gegaan en daarna heb ik me klaar gemaakt voor vertrek. Rond 9.15 was ik weer onderweg. Het eerste stukje was hetzelfde als gisteren, maar dan andersom om weer op de route te komen. In Helvoirt was de kerk open en ben ik even in de kapel geweest, de rest van de kerk kon ik alleen door glas zien. Er waren in de kerk ook geen mensen maar ik had buiten in de tuin bij de kerk mensen zien werken. Ik heb ze gevraagd om een stempel en na even zoeken vonden ze iemand de een stempel had. We raakte aan de praat over m'n tocht en kwamen er op dat ik gisteren langs vucht was maar dat er toen geen kerk open was. Ze had toen goed nieuws want de stempel van Vucht lag in Helvoirt dus die kreeg ik er ook gelijk bij.

Daarna ben ik weer verder gerold via de Kampinase heide. Een erg mooi heide gebied en de heide stond ook nog in bloei en alles was mooi paars. Tussendoor ook regelmatig bramen gegeten. De meeste waren nog rood maar er hingen ook enkele zwarte, lekker! Onderweg nog gestopt op een camping om even naar de wc te gaan, daar nog een leuk gesprekje gehad met 2 mensen die uit zwammerdam kwamen. Daarna via Spoordonk en landgoed Baest richting Oostelbeers. Helaas was de kerk daar veranderd in een café. Toen doorgereden via buikheide (al was dat meer bos dan heide) naar Vessem. Daar vond ik al snel de pelgrimshoeve.

Hier zijn we nu met in totaal 4 pelgrims (waarvan 2 vrijwilliger zijn in deze pelgrimshoeve, dus er is naast mij nog 1 gast).

Vanavond erg gezellig gekletst, veel mooie pelgrimsverhalen gehoord. En natuurlijk ook weer een stempel gekregen!

M'n rolstoel staat inmiddels weer aan de stroom zodat ik morgen weer verder kan. Na ruim 35km is m'n accu goed leeg.

Morgen weer verder. Ik hoop dan richting Achel te rollen maar ik moet morgen eerst bellen voor een slaapplaats voor ik de precieze route bepaal. Ik ga richting weert maar zo ver zal ik morgen zeker niet rollen.

Nu eerst slapen.

Christina de Jong

Wat een moed om dit traject af te leggen in je rolstoel! Ik wens je een heel goede reis toe en Gods zegen.

wheelchair pilgrim

Bedankt!