Rolstoel Pelgrim

Derde dag, Vessem - Achel

Afgelopen nacht goed geslapen, al had ik het eerst erg koud, gelukkig vond ik snel een extra deken en sliep ik snel in. Vanochtend eerst ontbeten met de andere pelgrims. Daarna afgerekend en ik heb nog een extra pelgrimspaspoort gekocht voor als ik verder ga.

Toen ben vertrokken en ben ik samen met 1 mede pelgrim naar de Jacobushoeve gewandeld. Ik heb daar een kopje thee gedronken en de ander ging al op weg naar de via monastica. Het was gezellig in de jacobushoeve, er waren veel ouderen die nieuwsgierig waren naar m'n reis.

Rond 10.00 ben ik ook echt vertrokken.

Eerst ging ik naar Steensel, ik hoopte dat ik daar iets zou kunnen kopen voor de lunch, Helaas was daar geen supermarkt of iets anders waar ik eten kon halen. Aan een vrouw onderweg gevraagd in welk dorp wel een supermarkt is, want de meeste dorpjes hier hebben helemaal niks. Gelukkig vertelde ze me dat het volgende dorp Riethoven wel een kleine supermarkt heeft. Daar heb ik m'n lunch gehaald. 2 broodjes en een stuk geitenkaas van een boerderij uit het dorp.

Onderweg een plekje gezocht om dat op te eten. Maar als er iets in gaat moet er ook iets uit.... dat is soms best lastig als er geen horeca of winkels zijn en alleen maar natuur. Gelukkig vond ik in Westerhoven een leuk restaurant die open was. Daarna kon ik weer ontspannen op pad.

Was lastig de weg vinden, er stonden op het bord allemaal knooppunt nummers die niet op mijn kaart stonden. Gelukkig vond ik uiteindelijk een informatiebord en kon ik de missende nummers op m'n kaart noteren waardoor ik de weg al snel weer kon vinden.

Daarna richting Borkel en Schaft. Waar een molen stond zonder wieken.

En toen kwam ik rond 17.00 aan bij de Achelsekluis, een enorm groot en oud klooster. Helaas ging het winkeltje net dicht. Op het informatie bord voor de ingang stond dat er om 17.30 een mis zou zijn. Helaas lukte het in eerste instantie niet om binnen te komen. De deur naar de kapel was dicht. Aanbellen hielp niet. Gelukkig kwam er even later iemand die kwam helpen bij de mis en die wist een andere bel die de broeder wel hoorde.

Ik ben naar de mis gegaan, er bleken nog maar 2 broeders te wonen in dit enorme klooster. We waren met 4 mensen in de mis (inclusief de broeders)

Na de mis kreeg ik van de broeder die ook de deur open deed een stempel in m'n pelgrimspaspoort.

Daarna was het tijd om naar m'n overnachtingsplek te gaan. Via vrienden op de fiets slaap ik nu in Achel.

Helaas was het wel een gedoe wat onderweg daar naar toe dacht ik op de goede weg te zitten maar rolde ik de verkeerde kant op waar ik 2 km later er pas achter kwam en toen dus die 2 km weer terug mocht over de onverharde weg. Bijna een uur later dan gepland kwam ik toch aan.

Morgen naar Weert. Hopelijk valt het weer mee want de voorspellingen zijn niet erg positief.

Maar tot nu toe ben ik nog vrijwel droog gebleven. Dus ik hoop er het beste van.

Tot morgen.

Claire

We kwamen elkaar vandaag tegen bij de Tuinen in Weert en hadden 'n leuk gesprekje. Ik ga je verhalen over deze bijzondere tocht volgen en wens je alvast veel plezier op je tocht naar Roermond morgen!

wheelchair pilgrim

Leuk dat je gaat volgen. Zo heb je opeens in een winkel een leuk gesprek!

thea van helmond

wat leuk dat ik je vandaag heb ontmoet richting KelpenOler! fijn dat we"zomaar" in gesprek kwamen. Ik ga je zeker volgen. Goede reis en een fijn verblijf in Roermond.

wheelchair pilgrim

Was zeker een leuk gesprek!