Rolstoel Pelgrim

Dag 4 Achel naar Weert

Vanochtend na een heerlijk ontbijt vertrokken vanaf mijn overnachtingsplek van vrienden op de fiets bij Achel. Ik rolde eerst nog door het centrum van Achel en zag de kerk open staan. Ik ben naar binnen gelopen (rolstoel voor de deur want er waren 2 trapjes) en naar de sacrastie waar 2 mensen aanwezig waren en mij een stempel gaven. Daarna doorgerold naar Hamont. Ook daar stond de kerk open maar er was niemand aanwezig. Op het moment dat ik wilde vertrekken kwam er een groep binnen. Waarvan 1 persoon bij deze kerk hoorde. Hij gaf de groep een rondleiding en vertelde me dat ik gerust mee mocht luisteren, en dat heb ik gedaan. Was leuk om details te horen van voorwerpen die ik zelf niet had gezien. Zo stond er oa een 13e eeuws beeld en een enorme mantelspeld voor de priester uit diezelfde tijd. Ook heeft hij nog wat in m'n pelgrimspaspoort geschreven bij gebrek aan een stempel. Na de rondleiding ging ik weer verder, al snel paseerde ik de grens en was ik weer in Nederland. Vlak bij de grenspaal zocht ik nog naar een geocache (schatzoeken via gps), maar helaas was de cache afwezig en vond ik alleen een leeg buisje waar het in had moeten zitten.

Daarna veel gerold door landbouwgebied en later door militair oefen terrein wat alleen te merken was aan de borden die er stonden maar verder was het gewoon een mooi bos en veel heide. In Weert was ik al rond 15.30 en ik had pas tussen 18.00 en 19.00 afgesproken bij m'n slaapplaats dus ben eerst Weert gaan verkennen. Ik ging eerst naar de kerk maar die was helaas dicht daarna ben ik bij de zusters Birgitinessen geweest voor een stempel en daarna heb ik nog wat boodschapjes gedaan zodat ik weer wat eten op voorraad heb voor onderweg.

Het weer was enorm stormachtig maar wel droog. Maar een paar druppels gevoeld en ik had wind mee dus rolde ik soms zelfs stukken op windkracht. De luchten waren erg mooi en heb ook nog een regenboog aan de hemel zien staan. Ik ben ook nog een eekhoorn tegen gekomen. Helaas wilde hij niet scherp op de foto. Maar ik vind het altijd leuk die beestjes te zien.

Nu logeer ik weer via vrienden op de fiets ten zuiden van Weert. Deze keer heb ik een tuinhuisje. Dit klinkt klein maar dit tuinhuisje en groter dan mijn eigen huis. Met een grote badkamer met bad en douche, een grote open keuken en 2 slaapkamers.

Morgen naar Roermond.

B.

hoi pelgrim.
grappig dat dat huisje groter was dan je eigen huis best groot voor een tuinhuisje ;).
fijne reis morgen.
groetjes B.